RACHUNKOWOŚĆ
PROWADZENIE UPROSZCZONEJ ORAZ PEŁNEJ KSIĘGOWOŚCI
- KSIĘGOWOŚĆ
- Sprawdzanie dokumentów pod względem rachunkowym
- Prowadzenie księgowości w oparciu o wytyczne wynikające z odpowiednich ustaw i praw
- Kompleksowe prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w systemie klienta
- Sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Rozliczanie delegacji służbowych (polecenia wyjazdu, diety, rozliczenie kosztów podróży)
- Prowadzenie ewidencji VAT
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych
- Sporządzanie miesięcznych i rocznych deklaracji podatkowych oraz dostarczanie ich do urzędu skarbowego
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych GUS obejmujących dane wynikające z ksiąg
- Wsparcie merytoryczne w przypadku kontroli podatkowych i skarbowych
- Pomoc w trakcie badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów
- Przygotowywanie stosownej dokumentacji w przypadku występowania przez Zleceniodawcę do banków z wnioskiem o kredyt, gwarancję lub inny produkt bankowy wymagający przedstawienia dokumentacji księgowej, za okres objęty współpracą między Zleceniodawcą oraz Zleceniobiorcą
- KADRY I PŁACE
- Obliczanie wynagrodzeń pracowników oraz sporządzanie list płac
- Rozliczanie wynagrodzeń za czas choroby, zasiłków chorobowych, macierzyńskich i innych
- Prowadzenie rozliczeń w zakresie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych wraz ze sporządzeniem pełnej dokumentacji w tym zakresie
- Kompleksowe prowadzenie dokumentacji kadrowej pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy (od momentu zatrudnienia do chwili zakończenia współpracy z danym pracownikiem)
- Prowadzenie akt osobowych
- Prowadzenie wymaganych prawem ewidencji pracowniczych – ewidencja wynagrodzeń, czasu pracy, urlopów, badań lekarskich i szkoleń BHP
- Przygotowanie wymaganych sprawozdań GUS w zakresie spraw personalnych
RESTRUKTURYZACJE
- Weryfikacja bieżącego stanu firmy wraz z informacją o aktualnym oraz przyszłym stanie podaży i popytu w sektorze rynku, na którym przedsiębiorstwo działa;
- analizę przyczyn trudnej sytuacji ekonomicznej
- prezentację proponowanej przyszłej strategii prowadzenia firmy oraz informację na temat poziomu i rodzaju ryzyka;
- pełny opis i przegląd planowanych środków restrukturyzacyjnych i związanych z nimi kosztów;
- harmonogram wdrożenia środków restrukturyzacyjnych oraz ostateczny termin wdrożenia planu restrukturyzacyjnego;
- informację o zdolnościach produkcyjnych przedsiębiorstwa dłużnika, w szczególności o ich wykorzystaniu i redukcji;
- opis metod i źródeł finansowania, w tym wykorzystania dostępnego kapitału, sprzedaży aktywów w celu finansowania restrukturyzacji, finansowych zobowiązań udziałowców i osób trzecich, w szczególności banków lub innych kredytodawców, wielkości udzielonej i wnioskowanej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie i wykazania zapotrzebowania na nią;
- projektowane zyski i straty na kolejne pięć lat oparte na co najmniej dwóch prognozach
- Analiza umożliwiająca podjęcie „miękkich” działań w zakresie poprawy kondycji firmy. Często wymagające minimalnego wkładu finansowego z powodu opierania się na poprawkach związanych z przebiegiem procedur, których efekty są widoczne w bardzo krótkim czasie”
- Opracowanie kompleksowego planu naprawczego dla firm – zawierającego w sobie „twarde” działanie polegające na implementacji rozwiązań których efekty są rozciągnięte w czasie i często powodują konieczność uruchomienia wkładu finansowego firmy
- Przeprowadzenie procesu wydzielenia Zorganizowanej Części Przedsiębiorstwa w celu organizacji w niej Centrum Usług Łączonych
DORADZTWO I SZKOLENIA
- Szkolenia pracownicze w zakresie bhp, ppoż., językowe, specjalistyczne
- Obsługa firm w zakresie bhp, ppoż.
- Doradztwo związane z współpracą z Stacjami Sanitarno-Epidemiologicznymi, oraz Stacjami Weterynaryjnymi
- Pozyskiwanie dodatkowych metod finansowania działalności w postaci dotacji UE , pożyczek JEREMI lub produktów finansowych
- Zastrzeganie pomysłów, patentów
- Analiza i tworzenie umów prawnych
- Usługa wirtualnego biura wraz z obsługą sekretariatu
- Usługi IT w zakresie oprogramowania, sprzętu, sieci
- możliwość rejestrowania firm na wskazanym przez nas adresie
- rejestracja spółek
Dedykowane rozwiązania dla Punktów Oświatowych
- Prowadzenie pełnej i uproszczonej księgowości dla niepublicznych szkół i przedszkoli , które posiadają lub nie posiadają uprawnień publicznych
- Sporządzanie bilansów i sprawozdań dla placówek szkolnych i przedszkolnych
- Rozliczania z kontrahentami placówek szkolnych i przedszkolnych
- Rozliczenia finansowe dotacji z Urzędu Miasta lub Gminy
- Sporządzanie raportów rozliczeń dotacji z Urzędów Miasta w tym w ODPN
- Rozliczanie inwestycji placówek szkolnych i przedszkolnych
- Prowadzenie tabel amortyzacyjnych placówek szkolnych i przedszkolnych
Dedykowane rozwiązania dla Spółdzielni i Wspólnot
- Przygotowanie stosownej dokumentacji oraz informacji w przypadku dokonywania przez Zleceniodawcę rozliczeń z urzędem Miasta z tytułu użytkowania wieczystego oraz przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, za okres objęty współpracą między Zleceniodawcą oraz Zleceniobiorcą
- Zarządzanie Gospodarką Zasobami Mieszkaniowymi ( GZM)
- Przygotowanie stosownej dokumentacji oraz informacji dla lustratora.
- Prowadzenie dokumentacji w oprogramowaniu firmy Mieszczanin – System Łatwej Obsługi Nieruchomości wraz z e-kartoteką umożliwiająca podgląd swoich danych dla mieszkańców
- Prowadzenie dokumentacji w oprogramowaniu firmy PROBIT – PRO-SM
- Wypełnianie obowiązku sprawozdawczego dla podmiotów z „kredytem starego portfela”
- Pełnienie obowiązków zarządcy nieruchomości